Visa ett inlägg
  #71  
Gammal 2014-10-27, 20:32
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 497
Standard Sv: Flygbiljett bokad till 11 maj 2015

Citat:
IOS verkar ju att vara en fantastiskt vacker ö, kollat på bilder här och läst en del om ön...vad tror ni om det?
Båtförbindelserna mellan Naxos och IOS verkar goda dessutom...
Hej Sunny12!
Jag har följt med på Dina resor. Jag blir verkligen inspirerad av hur du beskriver dina upplevelser. Tyvärr har jag inte varit så bra på att ge support, men jag ska bättra mig.

Jag har personligen Naxos som "hemmahamn". Här finns allt jag kan önska! Fina stränder, bra båtförbindelser, genuinitet, fin chora, många byar,vacker natur, bussförbindelser, folkliv, ensamhet, vandringsmöjligheter, smultronställen m.m.

Vad gäller Ios är det en av mina verkliga favoriter.
Jag var där för första gången 1981 och det var fantastiskt! Jag har förstås andra behov av upplevelser idag och jag upplever på något sätt att Ios har följt med mig i min utveckling.

Ios chora, är otroligt fin och kan bjuda på upplevelser för alla åldrar. Det finns många möjligheter att vandra. Stränderna är underbara!

Jag har bott på flera hotell på Ios,

Avanti är ett riktigt bra boende, Tomas och Margarita är riktigt bra värdar. Det är dessutom nära till allt.

Kolitzani view, med ägarna Elisabeth och Michalis är också ett fantastiskt bra alternativ (otroligt fin utsikt).

Jag har också bott på Olgas nära hamnen Gialos och de har bra rum med utsikt, till ett mycket bra pris.

I sommar kommer jag att återvända till Ios och jag längtar till det lilla torget bakom kyrkan, där det spelas levande musik, syrtaki.
Restaurangerna är också helt fantastiska, Katogi är min favorit!

Ha det så bra!

Lena
(som har det bra, men som ändå unnar mig att drömma om min nästa Greklandsresa)
Svara med citat