Ämne: Ryanair
Visa ett inlägg
  #34  
Gammal 2013-04-11, 18:45
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Ryanair

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag är helt skrupelfri när det gäller sånt här Om man hela tiden skulle bry sig om vilket barn i indien som sytt tröjan jag har på mig, vilka arbetsvilkor de hade som tillverkade min matta i pakistan, om läkemedlet jag fick utskrivet är testat på djur, vilka arbetsvillkor de har i affären där jag handlar, om de använder miljövänligaste drivmedlet på bussen som jag åker... PHU!! Fint alla som har tid och lust att engagera sig i detta men det har inte jag Jag erkänner att jag är så ego att jag gör det mesta som gagnar mig, min ekonomi, min familj och vår hälsa...
Om jag kan välja på att åka med Ryanair till Grekland 5 ggr eller med ett annat bolag 2 ggr...skitenkelt val för mig som behöver komma bort lite oftare från ett superstressigt liv här hemma Jag skulle dessutom gärna anställa en städerska svart ...


// Malin
Men jag bryr mig.

Tänk att du sitter där på planet på väg till din drömdestination i Grekland :-).
Du sippar på en G&T och tänker på sol och semester, frisk luft, goda drinkar, en skön säng (eller kanske inte....om det gäller Grekland )
Under dig, i lastrummet, sitter ett försöksdjur på väg till helvetet - i alla fall om du reser med SAS
Din resekamrat under dig får ingenting, inte ens vatten, även om det är hett. Buren är liten och du har precis tagits ifrån din mamma. Ljuden är olidliga, lukterna främmande. När man kommer fram får man kanske dricka schampoo eller andas in avgaser. Får sova på ett stålgaller och prova om ett solskyddsmedel kliar, efter att ha blivit rakad så att utslagen syns.

När du får resa hem, så är det dags för en annan resa för din "reskompis". Dags att slängas i en soppåse efter att ha dissikerats i ett sterilt rum. Ja, om man har tur. Annars blir det vivisektion d.v.s dissektion på levande varelse.
Allt detta stöder SAS - för dom hjälper laboratorierna att förse sig med försöksdjur. Istället kunde man valt att gå samma väg som ledande flygbolag världen över - att ta avstånd ifrån denna smutsiga handel.
Tänk på det när du sippar på din G&T, på väg mot din semsester med SAS. Eller bojkotta SAS.
Eller välj Ryanair - dom har ett etiskt och moraliskt tänk i detta.

(En svart städare har jag däremot inga problem med )
Svara med citat