Ämne: Strejker
Visa ett inlägg
  #56  
Gammal 2011-06-29, 07:18
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: Strejker

Även på vår östra sida av Kreta börjar modet falla hos urinvånarna. Vi pratade med en yngre förståndig person i AgNik igår som planerar att åtminstone tillfälligtvis arbeta utomlands. Jag försöker in i det längsta försvara det trevligaste folkslaget jag vet, men håller med om att de flesta medverkar till det läge de befinner sig i. Trots att jag hatar uttrycket ".. men alla andra gör ju det" så är det säkert tungt att betala skatt när nästan ingen annan gör det, och om de inte fabulerar blir jag häpen när t.ex. vår (av och till) arbetslöse servitör beklagar sig samtidigt som han berättar om exklusiva renoveringar av sitt flerbostadshus. Det här blir nog en långdragen Golgata för våra vänner, tänk bara om Leif Pagrodsky lyckas övertyga grekerna om att införa den svenska offantliga sektorn. Jag skulle inte vilja att den lågt utbildade gossen på OTE eller i stadshuset i AgNik disponerade mer än hälften av min inkomst.
En sista undran bara; är det någon grekisktalande medlem som kunnat följa uttalanden från inhemska grekiska ekonomer vad de tycker om situationen och förklaringar hur de hamnat här? Att referera till uttalanden från demonstranter eller "mannen på gatan" tycker jag är banalt för att göra sig en bedömning av vad greker i gemen tänker, det är som att fråga någon missnöjd författare på väg till en blockad vad han anser.

Senast redigerad av Kritsabo den 2011-06-29 klockan 07:23.
Svara med citat