Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2014-07-16, 07:09
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Bankomat eller inte?

ja icas mastercard är det billigaste sätt jag vet att ta ut kontanter utomlands.

En del Automater frågar om man vill debiteras i SEK eller EUR, där gäller det att alltid välja EUR, Pireus Bank maskiner jag stött på är riktigt fulla och frågar två gånger, den andra gången e varning i linje med "Varning ditt uttagskostnad kan inte beräknas, välj SEK för detta...) väljer man sek får man en dålig kurs, detta har ju iofs nämnts tidigare på forumet, men tål kanske nämnas igen när vi är inne på ämnet .

En annan grej jag reagerat på (o glömt kortet pga av när jag var lite för trött en gång ) är att när man tar ut i Grekland får man först pengar, sen minneslapp o sist kortet, inte som vanligt (väll? jag tar sällan ut pengar i Sverige men i Skottland var det iaf som följer) kortet, pengar, minneslapp,

en del grekiska automater tycker jag är skumma vad gäller ta emot o lämna kort, det känns som automaten är djupt ovillig till att göra detta, knorrar o går sakta, specielt när den ska mata ut kortet så funderar man ibland om den kommer orka
Svara med citat