Ämne: Agia pelagia?
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2006-01-20, 15:24
Milia Milia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Sv: Agia pelagia?

Jag var i Agia Pelagia 1998 (tror jag att det var då ) och mina intryck av denna lilla by är att det är en riktig pärla för de som vill bort från de stora turistställena. Jag vet inte om det har ändrats mycket sedan jag var där men då var det väldigt lungt. Det var mest barnfamiljer och pensionärer och ändå var vi där under högsäsong. Restaurangutbudet är lagom stort, räcker i alla fall för 2 veckor, många besöker man flera gånger eftersom att man får favoriter. Det har säkert kommit flera restauranger sedan jag var där senast. Något nattliv fanns inte vad jag såg i alla fall, för då fanns det inga nattklubbar eller diskotek.
Stranden är ganska smal men det är jätte fint vatten och hyr man en trampbåt kan man trampa ut till några småvikar väster om stranden där vi badade helt själva i underbart fina vikar med bergsklippor som hade klängväxter längs hela berget. Helt underbart var det. På helgerna flockades stranden med greker som hade ledigt. Då var det lite för trångt tyckte jag eftersom att stranden är så smal. Men är det en lugn och avkopllande semester du vill ha är det hit du ska åka. (Om det nu inte har ändrats drastiskt sedan jag var där 98 men det ser inte ut som det på bilderna i alla fall).

Ha en trevlig resa
/Emilia

Senast redigerad av Milia den 2006-01-20 klockan 15:26.
Svara med citat