Visa ett inlägg
  #58  
Gammal 2010-05-06, 23:30
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Grekiska krisen?

Citat:
Ursprungligen postat av NaxosLotta Visa inlägg
...Överallt annars är det lika lugnt som vanligt. Här på Naxos har vi absolut inga oroligheter bara oroliga greker och andra bosatta som undrar vad som nu ska hända....Lotta
Inte heller i Chania har vi hört eller märkt av något, annat än lokalbefolkning som oroar sig för om turisterna ska komma. Min chef frågade ikväll om jag hört vart hän vindarna blåser och jag berättade vad jag läser här. I Agia Marina/Platanias är läget lugnt som i en yogurthink, vi är vana vid strejker och vet att imorgon eller övermorgon är allt som vanligt igen.

Priserna verkar hållas nere med, för näringsidkaren, mindre förtjänst. Jo, cigaretterna ÄR dyrare, men en Marlboro kostar fortfarande bara 3.20€. Mat och dryck ser inte ut att ha ökat i pris på Agia Marinas tavernor och nu slår seriösa tavernaägare knut på sig för att alla ska känna sig välkomna. Bussbiljetten Agia Marina-Chania har i år ökat med 10 cent och kostar 1.50€, men då ser det ut som om vi har fler och fräschare bussar.

Strunta i vad grekiska regeringen tycker och stöd oss som säsongsarbetar och bor i Grekland med era besök. Njust av semestern i Grekland och den billigare euron!

//Kikh
Svara med citat