Visa ett inlägg
  #69  
Gammal 2008-07-08, 10:04
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Norge
Inlägg: 98
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Mysterier på Naxos
I løpet av de år vi har feriert på Naxos, har vi flere ganger reist forbi to steder jeg aldri har fått ut av hodet... Det ene er en liten, forlatt landsby. Jeg mener den ble kalt Sifones. Vi har passert stedet flere ganger uten å reagere så mye, men en gang var vi der med en engelskmann. Han kunne fortelle at grekerne ikke ville bo i landsbyen fordi den var forhekset. Han viste oss en marmortavle som var satt opp utenfor landsbyen. Denne sto ikke lenger på sin sokkel, man lå knust på bakken. Ifølge vår venn, var dette et resultat av et vanvittig raseri over det som sto skrevet på tavlen - det skulle være eksorsisme (djevelutdrivelse). Han fortalte videre at eldre grekere ikke ville snakke om landsbyen, mens ungdommene ikke visste noe. Er det andre som har vært der, og vet hvilken landsby jeg snakker om? Det gikk faktisk noen høner innimellom husene (spøkelseshøner??), men det har aldri vært et menneske å se.

Et annet mysterie er det enorme hotellkomplekset som ble påbegynt, men aldri fullført langt, langt sør på Naxos. Tror ikke engang veien går så langt. Vi har sett det fra båt. I følge greske venner, var det en tysker som startet byggingen, men så gikk han tom for penger, og bygget ble aldri fullført. Er det noen som vet mer om dette?

Nå kan vi snart starte nedtellingen til årets tur. Det skal bli helt fantastisk
Svara med citat