Visa ett inlägg
  #47  
Gammal 2021-06-01, 16:12
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Konsten att ö-luffa - försommaren 2021



I morse såg det ut så här samt lite duggregn. Ofta brukar dom mörka molnen ligga som en hatt över bergen på Amorgos, men detta var första gången under den vecka jag har varit här.

Nu varade det inte så länge, solen har kommit tillbaka. Vid 14-tiden har jag min ouzo-time och då sitter jag och filosoferar på Corner. På den lilla morgonpromenaden upptäckte jag att i byn börjar röra på sig. Det borras här och där, To Kamari börjar ta form. På Corner målar man fartränder runt uteserveringen. Sopgubben, som är så noggrann, förbannar alla bougainvilleablommor som ramlar ner. Man ser mer turister som strosar runt. Mer bär munskydd nu. Jag tänker att det är lite lustigt det här med munskydd. Ser par där en har munskydd men inte den andra. Varför det? När barnen kommer från skolan klockan 1 har alla munskydd på sig.

Byn börjar leva upp och med färjan klockan 1 såg jag många ryggsäckar komma iland. Jag har också fått grannar vid balkongen bredvid. Idag plockades också utflyktsbåten fram. Det ser bra ut när det gäller turistnäringen här på ön!




Jag har aldrig sett den lilla Olympiakosbåten användas, men nu har ägaren kört båten runt i bukten varje eftermiddag. Det är ägaren till Express Skopelitis och han sitter ofta på Corner, ibland med en öl.

Livet känns skönt att leva!




Masse, nu har jag sett första hibiskusen!

Birgitta
Svara med citat