Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2009-09-18, 18:44
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Avstånd-tid flygplats

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
Nästa fredag planerar vi att åka från Tinos till Rafina med ankomst till Rafina kl 11,55. Vi flyger med SAS samma dag till CPH med avgång 14,30.

Detta skall väl inte vara några problem att komma i tid till flygplatsen?
Jag hade börjat med att kolla bussarna tillbaka till flygplatsen när jag kom till Rafina för att veta om det var buss eller Taxi som gällde för återresan. Det kan vara bra att ha den mentala förberedelsen och kanske slippa lägga tid på att kolla buss som i alla fall kanske inte fungerar. Då vet man från början att det gäller att rusa fram till Taxibilarna...

Kolla med Nikoleta om den färjan ni ska åka med brukar hålla tiden! Ni har inte SÅ mycket att spela med... Och håll stenkoll på vädret de sista två dagarna på Tinos. Fråga runt. Ska det blåsa upp bör ni åka dagen innan.

Om ni åker in som ni planerat kan ni ju ta en extra "försäkring" genom att be Nikoleta att beställa en Taxi som väntar på er i Rafina. Det brukar fungera och då väntar den på er på plattan där färjan lägger till. De brukar ha en skylt med ett namn som är i närheten av det du heter och du får bilens regnr när Nikoleta beställt den. Den kostar nog ca 30 - 35 € till flygplatsen. Det tycker jag det kan vara värt i det läget att veta att man har en säkrad transport.
Svara med citat