Visa ett inlägg
  #87  
Gammal 2007-07-31, 15:53
Ringborgs avatar
Ringborg Ringborg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 32
Standard Sv: Sämsta stället i Grekland...?

Rhodos flygplats ... jag ryser!

Många som anser Athen vara sämsta stället.
Athen är inget semestermål om man inte vill besöka de arkeologiska platserna förstås.

Några dagar i Athen räcker inte - första gången upplever man stan som kaotisk och att ingen tar hänsyn .. Jag har varit många gånger i Athen, inte bott längre än 10 veckor på raken, men jag upptäcker att ju oftare jag är där , ju längre jag stannar, desto mindre benägen blir jag att åka därifrån...

Men som en sa: Antingen hatar man eller älskar man Athen. Jag förskräcktes första gången, var där en vecka och var förstörd i två månader efteråt, men ville ändå åka tillbaka - Nästa resa - två veckor var de mest fantastiska veckor jag upplevt. Och så vidare ... :-)

På sommaren skall man inte åka till Athen. Har varit där i ett par månader utan AC och kroppen tog stryk. Men tillbaka längtade jag och snart åker jag igen ... Det är mitt andra hem!

Det är tungt att leva i Athen och om jag vill bo permanent tror jag inte, men några år skulle jag vilja bo där ...

Glyfada är inget kul ställe - håller helt med, men har sin säregna atmosfär som jag ändå kan tycka är värt att uppleva. Makrigianni i Athen stad är inte heller så kul, men ligger nära Plaka ...

Svårt att säga vilken statsdel som är bäst eller sämst i Athen. Alla stadsdelar har sin speciella atmosfär, charm och avskräckande del. I Kypseli är människorna fantastiskt trevliga, i Pangrati inte speciellt trevliga alls, backigt är det också, men ändå ett fantastiskt ställe att uppleva.

Trafiken lär man sig leva med, även att få vatten över sig från någon balkong...

Sämsta stället är Rhodos flygplats. Det är det sämsta man kan tänka sig av grekiskt liv. Det finns inget positivt - bara en enda sak - man vet att man snart slipper eländet. Hehe!
Svara med citat