Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2022-08-23, 20:47
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 677
Standard Sv: Naxos och Koufonissi

Så kul att ni uppskattar mina bilder
Det blev inte så mycket till reseberättelse utan mest bilder, blev lite stressad när jag vet att inlägget ibland försvinner om man håller på för länge.

Vi har varit på både Naxos och Koufonissi några gånger tidigare, så det mesta var välbekant.
Första bilden föreställer mycket riktigt Agios Prokopios hotel som Birgitta också brukar bo på. Det var mycket trevligt och välskött. En familjär stämning eftersom hela familjen fanns runtomkring, både mor- och farföräldrar som hjälpte till med barnpassning.
Det var ganska lugnt på stränderna och gratis solstolar på de flesta ställen om man köpte något från baren/tavernan.

På Koufonissi bodde vi på Daskalio studios, en liten bit från byastranden. Ett välskött och fint boende, men blev lite besviken när vi skulle betala rummet. Han ville ha kontant betalning och när vi frågade om hotellskatten så behövde vi inte betala nån sådan eftersom det var kontant. Sen hade vi inte jämna pengar utan han skulle komma förbi med växeln innan vi skulle åka, men det gjorde han aldrig. Pengarna i sig spelade ingen roll men det var mera känslan att det var lite oärligt.

Koufonissi kändes överlag som en ö som förändrats en del sen sist vi var där 2016. Lite mer "flashiga" och dyra ställen. Vattenflaskor som ställdes fram direkt man satte sig nånstans för att äta. Och bra betalt tog dom för vattnet dessutom. Så Koufonissi får nog inget mer besök av oss känns det som! Synd, för det är en fantastiskt fin ö med underbara stränder.

I stan kändes det som vanligt, det mesta var sig likt. Vi har vårt stamställe på Finikas cafe' på St George beach. Där trivs vi så bra med att sitta och titta, äta och dricka lite, sen tar man ett dopp mellan varven.

Vi såg också att när vi kom tillbaka till Naxos efter Koufonissi hade man börjat ta betalt för solsängarna på de flesta ställen. Inte så höga priser dock som jag läst om senare under sommaren.

Jag har lagt in lite mera bilder i mitt album om nån vill kolla lite mera

Maria
Svara med citat