Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2006-05-08, 09:24
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Norge
Inlägg: 98
Standard Sv: Dagstur Naxos! Vad ska vi se eller göra!

Hei! Så synd at du bare har en dag på Naxos. Det er helt umulig å rekke å gjøre så mye på de timene du har til disposisjon, så jeg foreslår følgende; Når du kommer fra båten, tar du turen direkte til gamlebyen og rusler igjennom de hyggelige trange gatene der. Det er mange spennende hus og butikker der. Følg en av de mange gatene tilbake tilbake til havneområdet. Langs sjøen går det en hyggelig havnepromenade som ender på St. George-stranden. Det tar maks 12-15 minutter før du er på stranden, og det er sikkert godt med et bad etter turen rundt i byen. Det er flere hyggelige restauranter du kan velge på stranden hvis du vil ha lunsj (Finikas er vår favoritt). Når det er nok strand og bading, går du tilbake til byen igjen, men pass på slik at du ikke går forbi kafeen som serverer verdens beste crepes og kaffe. Den ligger like ved Waffelhouse, så da får du et problem når du må velge mellom verdens beste is og verdens beste crepes ..du kan umulig klare å spise begge deler . Jeg vet ikke hvor lang tid du har før siste båt går tilbake, men kanskje du også rekker et lite besøk på Portara, som ligger like ved der båten går fra. Stort mer tror jeg det er vanskelig å rekke over på noen få timer, men kanskje du etter dette har fått lyst til å besøke Naxos igjen og tar noen flere dager neste gang. Naxos er absolutt verdt mer enn en dagstur. Håper dere får en fin ferie . Vennlig hilsen NaxosNille
Svara med citat