Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2018-08-29, 23:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Promenad genom olivlunden

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
I Parga har jag aldrig känt mig ensam...men ändå vill jag se annat...vad är problemet...vad är det för fel på mig?
Tja, jag kan inte se att det är något fel alls på dig! Du verkar högst normal.

Ibland är man ensam när man är bland väldigt mycket folk, och ibland är det tvärtom, när man har lite folk omkring sig så träffar man några väldigt trevliga människor som gör att man inte alls känner sig ensam.

Parga i augusti är ett ställe där nog de flesta skulle säga att det är svårt att vara ensam, för då kryllar det av folk där! Men om man är ensam i en sådan folkhop då kan man verkligen känna sig ensam.

Kanske skulle det vara spännande att prova något annorlunda. Ett lite mindre resmål och gärna under lite mindre högsäsong. September är fortfarande "nästan högsäsong" men ändå inte lika intensivt som juli-augusti. Tips på lite mindre orter/öar med något lugnare turistkör hämtade från min favoritlista är Leros och Tilos. Men kanske blir det alltför tyst och lugnt om man är ensam och van vid Parga-dunk i augusti och då kanske Pigadia på Karpathos i augusti kan vara något. Min bedömning av dessa tre resmål vad gäller folk och livlighet så är det i stigande ordning Tilos (mycket lugnt), Leros (ganska lugnt) och Karpathos (folkligt).

Men som sagt, din fundering är intressant. Hur gör man? Man vill gärna vara lite för sig själv, men ändå inte känna lappsjuka!

Masse

PS Kul att du fick till promenaden genom olivskogen. Har bara gjort den en gång, men tyckte att den var underbar! DS
Svara med citat