Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2010-10-23, 16:51
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Iphone 4, så billiga?

Det framgår på sista bilden att den är Kinesisk. Det är känt sedan länge att de gör "kloner" av framgångsrika telefoner, andra elektronikprodukter och mycket, mycket annat. (Min hoj är en Kinesisk kopia av en Hondascooter. Och kostar därefter!) Vissa av kopiorna säljs bara i Kina, andra exporteras. Om detta är en klon av I-Fån 3 eller 4 har jag dock svårt att se. Skulle inte befatta mig med en sådan om jag så fick betalt...

MEN. Jag läste en artikel för inte så länge sedan där man testat en sådan klon. Och den var inte alls dum funktionsmässigt tydligen! Teknik och funktion var bra! Fast kvalitet i det långa loppet och garantier kan man säkert sätta ett frågetecken för. Sedan är frågan om den kan ladda ner och hantera de Appar som finns till orginalet? Maila leverantören och kolla!

Men OM jag nu hade varit intresserad av den avart av det Apple kallar telefon, hade jag beställt en bara för att testa! Skulle det inte fungera är ju 700 inte hela världen... Men det är ju jag det... Som precis ska beställa Kinesisktillverkad trimelektronik till hojen från... USA. Får se hur det går...

Med lite perspektiv. På 60- 70-talet pratade man illa om Japanska produkter... Och vi ser ju idag var de är och kan. Jag tror man ska vara lite försiktig med att dömma ut saker nu bara för de kommer från Kina...
Svara med citat