Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2019-07-03, 13:50
LG LG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Standard Sv: Technofestival på Donoussa

Det började med ett stort bröllop på Kedros för tre år sedan. De som gifte sig var greker boendes i Berlin, och de tog med sig vänner och DJs därifrån. Ur den gruppen människor föddes Yupiyaya, som i år arrangerade sin tredje festival på Donoussa. Jag kommer givetvis att försöka ha koll på nästa års festival så jag vet när jag ska hålla mig ifrån ön...

Ett kul evenemang, som jag faktiskt är lite irriterad över att jag missar, som äger rum på ön idag är samarbetet mellan restaurangen Αυλή på Donoussa och den Italienska pizzerian Grigoris i Mestre. Pizzerians ägare har under en del år kommit till ön som turist tillsammans med några vänner, och lärt känna bröderna som driver Αυλή. Dimos, en av bröderna, besökte Grigoris i Mestre under vintern, och resultatet blev att Grigoris tagit med sig sin personal från Pizzerian i Mestre till Donoussa för att under en dag ta över Αυλή och servera pizza gjord på lokala råvaror från Donoussa. Totalt är de ca 16 personer som kommit till ön från Italien, och de har transporterat dit sin egen ugn för att baka pizzorna!

Sök på "@avlidonoussa", "#AvlimeetsGrigoris" eller "Αυλή" på FB.

/ LG
Svara med citat