Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2007-07-21, 02:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Minneskort till kamera

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Hastigheten är delvis beroende på vad för kamera Du har... /...Har själv bara Scandisk II och har inga problem varken vid serietagning eller annars.
Jag har också stor respekt för kameran i din Avatar... Vad är det för märke? Är det 500 mm Tele där?

Men jag tror det Inkfish är ute efter är att det ska gå snabbt att ta flera bilder i följd utan fördröjning mellan bilderna. Det är inte säkert att hennes kompaktare kan ta sekvenser, typ gammal Winder. Som du kan med din systemkamera. Jag misstänker att systemkamerorna har ett cashminne just för att kunna ta sekvenser. Speciellt när man kör på riktigt hög upplösning.

Jag har för mig att jag sett reklam om att dessa nya snabbare minneskort gör att man kan ta fler bilder med kortare "paus" mellan varje bild. Och det är egentligen rätt logiskt. När man tagit bilden hamnar den i processorn för att sedan sparas på minneskortet. Men processorn är mycket snabbare än kortet. Så ju snabbare kortet kan ta emot bilden, ju fortare blir processorn klar att ta emot en ny bild. Dvs kortare tid mellan varje bild! Som sagt har jag läst om detta, men om det fungerar i praktiken vet jag inte.

Mer input. Någon...?

Peter
Svara med citat