Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2008-06-23, 16:13
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Lagom mycket kläder på barnen på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av jamen Visa inlägg
Kan nån ge mig lite tips på vad vi ska packa för kläder när vi reser till Kreta om ett par veckor? Jag har tänkt några t-shirtar, tunnare shorts (med möjlighet till benförlängning), solhatt, flipflops och sandaler. Men vad ska man ha som "ytterplagg"? Jag är så oinformerad så jag ställer den kasnke dumma frågan om det "kan" bli regn, tex? Blåsigt, kyligt på kvällen? Ska man ta med sig vindjacka, bomullskofta? Bättre skor än sandaler?

Det blir ordentligt med grejer ändå när man reser med tre barn, så jag tar inte gärna med mig sånt som ändå bara blir kvar i väskan...
Vi har alltid med en långärmad tröja/muckjacka till barnen men inte för att klara Kretas klimat utan för att det kan vara kallt på planet samt om man anländer till Sverige igen tidigt på morgonen. Inge kul att stå och huttra på flygplatsen i väntan på flygbus/buss till låntidsparkeringen. På kreta har barnen i princip sovit i bara blöja i vagnen på kvällarna då det sällan blir svalt. Min stora tjej har levt i tunna tunikor och ingen har behövt plocka fram en vindjacka under semestern i Juli, dock tar en sådan ingen plats och kan ju vara bra att ha med utifall att. Man kan ju drabbas av solfrossa... Sandaler är att rekomendera!
Svara med citat