Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2005-08-10, 21:18
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Nästa års semester? Alla tips är välkomna =)

Nu när jag sitter här och drömmer så får jag för mig att jag vill åka tillbaka till Lesvos. Jag var där i juni 1993. Jag valde just Lesvos eftersom inga svenska resebyråer hade resor dit och eftersom jag skulle åka själv och alltså ändå inte skulle prata svenska med någon, så ville jag inte riskera att stöta på någon svensk.

Så jag bokade en resa till Vassilis studios i Anaxos (bara två rum färdigbyggda när jag anlände) med en dansk resebyrå - Larsen reiser, eller någon likande...såg deras resebroschyr på Jysk - och tog mig ner till Malmö, övernattade hos en kompis, tog färjan över till Köpenhamn och buss till Kastrup.

På Lesvos träffade jag ingen som överhuvudtaget hade träffat en svensk och de blev väldigt chockade över att jag inte var blond (är inte alla svenskar det? ). Jag är dessutom halvjapan. Danskar, holländare och engelsmän såg jag däremot en hel del av.

I vilket fall så är detta min roligaste resa! Som ensam tjej får man ju ganska raskt en "privat guide", dvs Stavros på moppeuthyrningen, som visade mig runt på platser som reseledarna aldrig varit på. Som tack fick han alla informationsblad från resebyrån, vilka han och hans vänner hade kungligt roligt åt. "The best fish restaurant in Anaxos" var en rubrik som lokalbefolkningen skrattade sig fördärvade åt, när de såg vilket matställe som resebyrån hade rekommenderat!
Svara med citat