Ämne: Goa ink
Visa ett inlägg
  #24  
Gammal 2010-02-01, 13:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Goa ink

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Här har du två intressanta utflykter som Apollo erbjuder sina charterresenärer (kanske något gör dig?):
Gissa om Apollo informerat om dem? Men tack anda, forstas. Vattenfallet lar vara mycket spektakulart, men jag har inte lyckats fa till det.

Jag har inte akt pa nagra apolloutflykter, hade kollat upp via natet och guidebocker innan vilka lokala utflyktsarrangorer som verkar etablerade och valrenommerade.

Gick till en av dem i gar for att kolla om de hade nan krokodiltur som passade, jag hade helst vela aka redan i dag, men de hade bara en dag da jag inte kan. Daremot hade jag kunnat aka till "Bombay & slums" men... nej.

Sa i dag akte jag pa egen utflykt med taxi till en av de norra stranderna i stallet, Mandrem. Strovade omkring, badade, at lunch.

De langre taxiresor jag gjort har varit jattebra, chaufforerna har pekat ut risfalt, bananplantor (indiska bananer far de bananer vi koper i Sverige att forlora all relevans), cashewtrad (notterna ar Goas storsta exportvara efter jarnmalm, dessutom gors feni, det lokala brannvinet pa det) och eukalyptustrad.

Dagens taxichauffor och jag hade stora sprakproblem. Han ville garna beratta och kampade med sin begransade engelska, en del stunder tappade jag traden och hummade mest.

Darfor hummade jag ocksa lite svavande nar han plotsligt sa "Ollifunt!" Mmm, sa jag. "Ollifunt, OLLIFUNT" fortsatte han ihardigt och da fattade jag. En elefant till! Mycket mindre an den forsta men anda, en elefant. Pa vagen. Med orangekladd hindu vid sidan och ett gigantiskt knippe grenar samt forare pa ryggen.

Den genomhygglige taxichaufforen stannade sa att jag kunde ta bilder. "Ga inte ur bilen for da tar de betalt", sa han. Han kunde ju inte veta att jag garna hade tomt planboken till templets ara och lamnat visakortet ocksa, bara jag fick titta narmare pa ollifunten.

Sa det var mitt andra elefantmote. Apollo gor entusiastisk reklam for "nyheten feriefokus - boka tid med din reseledare som kommer till ditt hotell for att traffa bara dig".

Fast jag traffar hellre ollifunter

Dock undrar jag vad taxichaufforen och jag pratade om nar jag hummade som mest och vad jag egentligen gick med pa. Nar jag betalade och klev ur bilen fragade han namligen "What about tonight?"

Apropa tempel, forresten sa trodde jag att bodde mitt emot nan religios byggnad forsta morgonen nar jag satt pa min balkong. Ett upplyst litet hus med toppigt tak och en lang ko av man utanfor. SYMBOL OF CLEANLINESS stod det pa skylten och jag tankte att det kunde vara nat slags frireligiost sallskap.

Fast nar jag fick pa mig glasogonen sa sag jag den mindre texten ocksa: Toilets showers urinals and cloak room.





Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Synes du er ganske modig og flink som reiser alene på denne måten, det er jo så mange trygge og velkjente måter å reise på (som til Hellas eksemplevis).

Fortsatt god ferie.
Tack! Men faktum ar, det kanns inte som att det har ar sarskilt modigt alls. Jag har ju valt charter just for att jag reser ensam - och har i Calangute ar det tjockt med folk overallt, jag gar aldrig ensam nagonstans.

Aven i Agonda, med mycket mindre folk, kande jag mig helt trygg. Men jag gick inte nere pa stranden nar det var morkt t ex.

Och taxichaufforen i dag ville ta med mig pa tempelfest i Baga pa onsdag kvall men det tackade jag nej till. Jag ar 99 procent saker pa att det skulle vara en fantastisk upplevelse men sa lange den sista procenten finns sa later jag bli.

---

Nu vet jag varfor alla tutar hela tiden. I baken pa svenska bilar brukar det ju sta saker som Kan du lasa det har kor du for nara. Har star det BLOW HORN OK PLEASE
Svara med citat