Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2010-01-22, 11:59
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: God mat i Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan/veronica Visa inlägg
Är bara tvungen att skriva på den här gamla tråden. Vi har inte varit med i detta forum speciellt länge, men däremot har vi varit i Grekland väldigt mycket på alla slags öar och är helt förälskade i det grekiska köket (speciellt förätter i alla dess slag).

En av dom bästa restauranger vi varit på är utan tvivel "TO KATI ADDO" i naxos stad (Chora).
Om man går hamnpromenaden mot färjehamnen så tar man upp höger vid "Grotta Tours" och upp för några trappsteg, där ligger denna lilla restaurang med typ 8-9 bord som drivs av en grekisk familj. Vi var på Naxos i två veckor och jag tappade räkningen hur många gånger vi var där, men gissningsvis 6-7 gånger... Kanske låter lite fantasilöst men det var verkligen helt enormt bra!!
Deras saganaki aubergin är beroendeframkallande.

Missa inte detta ställe vad ni än gör.

Stefan

fruktansvärt fint ställe! men en liten nackdel... när vi var där hade de hängt upp bläckfiskar på en lina för torkning och för en annan som är över 2m så hängde linan lite lågt... ouppmärksam som jag är så sprang jag rakt in i en stor läbbig sak med 8 armar... men det blev fullt pådrag på personalen o de kom ut med en handuk så jag kunde torka av mig! jättevänligt! Det slutatde med att vi åt en fantastisk måltid med mycke vin o mat o jag tog så klart... kalamari!! en fin naxos pärla är vad det är! och tanten i köket kunde inte sluta nypa mig i kinderna...
Svara med citat