Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2008-09-10, 09:51
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Turen går till södra Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Avslutande fråga bara; Kan man promenera till Sweet Water?? Eller blir det taxi från Loutro?? Eller färja dit??

Birgitta
Jag har vandrat till Sweet Water. Det var en fin promenad. Problemet eller svårigheterna var när man kom fram och skulle ta sig ner till stranden. En riktigt brant backe med rullgrus. Jag tror inte jag skulle göra om det. Vi tog badbåten tillbaka till Loutro. Flera ungdomar "sprang" dock förbi oss och ner för ! Nu är detta 5 år sedan så mycket kan ha hänt. Det bästa är nog att ta badbåten eller taxibåt från Loutro om den går. Bilväg finns inte. (Hoppas att den lilla tavernan på stolpar finns kvar och är öppen.)

Promenaden till Old Phoenix är lättare. Man kan gå längs vattnet fram och tillbaka eller över berget. Riktigt vacker natur är det i sluttningarna runt omkring!

Vi såg mycket rovfågel. Ta med kikare.

Att bo i Loutro är dyrt men jag upplevde inte att det var dyrt att äta på tavernorna, men som sagt det är 5 år sedan. De tre hotellen, Daskalogiannis (frukost ingick med stort glas färskpressad apelsinjuice), Sifis och Porto Loutro ÄR dyra men vi såg många skyltar med ROOMS. Jag tror att september/oktober lockar många vandrare så hur tillgången på rum är vet jag inte.

Från Chora Sfakion kan ni promenera till Illingas beach. Det är inte så strapatsrikt! Man går längs vägen i riktning mot Loutro bara. (Det låter inte så kul kanske, men där kör inte många bilar, och utsikten mot havet är fin.)

Senast redigerad av liselotti den 2008-09-10 klockan 10:11.
Svara med citat