Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2019-04-25, 17:51
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Nafplio april 2018

Here we go again! Från Epidaurus körde vi söderut genom ett vackert landskap till Porto Heli. Det lär vara ett jetset-ställe, men det såg vi inget av. Visserligen var det bara april så det kan ju vara förklaringen. Porto Heli verkade vara väldigt utbrett runt en stor lagun som hade turkosfärgat vatten. Så det var svårt att få något grepp om orten. Antagligen finns det många lyxvillor utspritt här och där och så såg vi några större hotell. Vi rörde oss i hamnområdet och hittade ett trevligt ställe att äta på. Maten var god kan sägas.



Restaurangen vi åt på var alldeles vid strandkanten och hette Ostria. Vilket jag inte visste men kollade på Tripadvisor.





Efter vår goda lunch körde vi vidare till Ermioni som är en trevlig, liten by eller vad man nu skall kalla det. Tyvärr så såg vi inte så mycket utan tog lite uppfriskningar på ett café och körde vidare. Men en bild skall ni få i alla fall även om det var lite svårt att få en bra bild från där vi var.



Så fortsätter vår färd mot Galatas för vi skall nämligen besöka en ö! Denna!



Poros! Tar typ en minut och kostade 1 € att ta sig med taxibåt dit. Så den chansen måste vi ju ta. Tyvärr så började det och lida mot kväll och mörker så vår vana trogna tog vi en kort promenad längs strandpromenaden och intog lite öl och kaffe. Måste säga att kyparen såg lite ut som Leonard Cohen och musiken var Leonard Cohen (jag vet, vi var inte på Hydra) så jag tyckte ju genast om denna ö. Mycket segelbåtar fanns där.



Här kommer båten som kör oss tillbaka till Galatas.



Sen var det bara att köra tillbaka till Nafplio och hotell Agamemnon där vi hann njuta av solnedgången förrän vi for ut och äta.



Så var det slut för idag, tack för idag. Fortsättning följer när jag igen får lite tid. Hoppas snart, för nu kom jag igång och det var roligt.

/ Anne
Svara med citat