Ämne: Resebrev?
Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2013-05-19, 09:43
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Resebrev?

Instämmer med Arne: Skriv om dina intryck.

Du behöver inte skriva någon utförlig dagbok (om du inte tycker det är roligt förstås och det blir en del av själva resan), men anteckna namn på platser (byar, stränder, restauranger). Även om de under resan tycks självklara är de lätta att glömma eller blanda ihop efteråt. Anteckna tankar eller idéer.

Jag tycker det är lättare att samla ihop mina tankar efter resan och skriva med hjälp av anteckningarna. Det är lättare att minnas efteråt än mitt uppe i nuet, hehe...

I och för sig skulle man kunna tänka sig att man skriver en detaljerad upplevelsedagbok från ett ögonblick: alla tankar, gädjeämnen, irritationsmoment som far genom huvudet och bilder till det. Det får bli sommarens resebrevsuppdrag för mig. Ska bara försöka komma ihåg det...

Ta bilder - alltid roligt för läsarna att se.

Resebrevet behöver inte vara en dag-för-dag-dagbok. Titta på resebrev här på Kalimera för att få idéer. Någon skrev ett matresebrev med bilder på maträtter t ex. Resebrev kan skrivas på många sätt, alltifrån lynne och intresse!

Lycka till - och framför allt ha en trevlig resa. Vad härligt att få åka iväg i maj!

Hälsningar, Aina
Svara med citat