Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2007-05-12, 09:22
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Att föda barn i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av pao Visa inlägg
Ännu en gång så läser jag inlägg och kommentarer som "Visst är det olagligt, men vi pratar Grekland".
Jag tycker att man hela tiden läser liknande inlägg i forumet, jag och många med mig vet att en hel del behöver förändras i Grekland.
Eftersom det var jag som skrev inlägget, vill jag gärna svara på detta.
Jag har fått förfrågan om att skriva om att leva i Grekland, och hur vardagen fungerar. Tror att det är intressant för vissa läsare att veta hur Grekland fungerar i olika livsfrågor, även när man har åkt hem från sin semester. Vissa saker förekommer här, det är bara att konstatera även om man inte gillar det, som jag tidigare skrivit. Vi är olika och tänker olika.
Behöver inte betyda negativt, jag försöker skildra hur vissa saker fungerar.

Citat:
Om ni inte tror att det händer en hel del negativa saker även i Sverige,så tycker jag att ni ska följa nyheterna i olika dagstidningar och på tv.Och i Sverige rapporterar man definitivt inte allt som händer snarare tvärtom så tonar man ner det.

Allt från insiderhärvor till mutor, människor som dör på sjukhus på grund av av dålig vård, mord,våldtäkter etc, och det är bara ett litet axplock av en vanlig Svensk vecka.
Där håller jag fullkomligt med dig.
Jag vet att det händer fruktansvärda saker i Sverige, läser 3 morgontidningar varje dag och har svensk tv, där jag följer nyheterna varje dag. Är även i Sverige varje sommar 2 månader. Det är en av anledningarna som gör att jag stannar i Grekland då jag inte vill att mina barn ska växa upp i Stockholm, här i Grekland är jag aldrig rädd när mina barn är ute på kvällarna. Om en våldtäkt hade hänt i min stad hade det spritt sig som en löpeld.

Citat:
Olika typer av problem existerar i alla länder,och i Sverige är det ibland värre än vad man tror med vissa saker,det gäller bara att inte blunda för hårt.
Visst finns det problem i alla länder, men nu var det inte Sverige jag skulle skriva om, utan vad som händer i Grekland.

/Pao

Monica
Svara med citat