Visa ett inlägg
  #47  
Gammal 2018-10-23, 19:35
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Vi som åker charter

Vi brukar variera oss. Har även gjort en mix några gånger som till Samos för två år sedan. Charter endast flygstol och så bokat två hotel själv på två olika orter.
Kollade upp Kanarieöarna förra sommaren och planen var att boka billigt flyg för typ 10 dagar och boka hotell själva. Även om flyget var billigt så blev detta ett väldigt dyrt alternativ då jag inser att charterbolagen har stooora rabatter på hotellen eftersom det är väldigt dyrt att boka hotel själv.


Slutet gott ändå för vi såg på väderprognosen att Grekland inte skulle ha tempretaturer över 30 grader så det blev en andra Greklandsresa med en chartervecka på Korfu (Korfu stad). Vi försöker annars undvika medelhavet under juli-augusti pga värmen.


Nu framöver kommer det att bli ett väldigt annorlunda resande pga ett utlandsköp som jag skrev om i en annan tråd.
Förmodar att det blir mycket charter-restresor, Norwegian och Ryan för vår del och trots 5-10 flygresor årligen så kan jag inte påminna mig om att vi/jag någon gång flugit med Ryan.
Kan iaf konstatera att parkera bilen kostar 4-5 mer än vad flygresan kostar. Så bilen får bli hemma!
Svara med citat