Ämne: Upptäcka
Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2023-11-13, 15:35
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 869
Standard Sv: Upptäcka

Det är en intressant fråga faktiskt!
Vi tillbringar nu vår sista dag på vår 7 veckor långa resa bland olika öar Några återvändare men faktiskt 3 nya också
Maken har ett mål på 50 öar när det gäller hur många öar vi ska ha besökt innan vi inte orkar eller av andra anledningar inte kan mer Nu har vi nått 48 så det är nära Nu är ju inte antalet det viktigaste utan upplevelserna man får varje gång du sätter fötterna på grekisk mark oavsett var
Ni som läst om det jag skrivit här på forumet vet ju att vi spenderar gärna våren på Folegandros i ”vårt” lilla fina hus i utkanten av Chora
Om jag bara fick välja en enda resa så är det dit jag alltid vill
Några av er skulle säkert dö av tristess att i april när det fortfarande inte är särskilt många tavernor öppna och när det kan både blåsa och regna vistas där Men för oss är det fantastiskt att få uppleva hur grekerna själva lever innan alla turister invaderar ön Det är då man i lugn och ro kan sitta ner och prata och komma dom nära in på livet Det är för oss en oerhörd stor glädje och vi har på det sättet trots våra dåliga språkkunskaper ändå fått oförglömliga upplevelser och vänner för livet
Men såå roligt och intressant det var att ha fått besöka 3 nya öar på denna resan Ikaria Arki även om det bara var under en dag och så fina Nissyros
Jag har varit dålig på att skriva under dessa veckor men det ÄR pilligt på en IPhone Jag ska göra en sammanfattning när vi kommit hem och har landat i vardagen
//maji
Svara med citat