Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2017-08-18, 22:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Förbindelser Amorgos

Ha ha, tack för din omtanke Birgitta!

Jag ska vidarebefordra dina förslag till Birgit. Men efter många år tillsammans (snart guldbröllop) så tror jag mig veta svaret. Hon gillar inte sjöresor, och hon har sett filmen om Skopan. Så ...... ??? Svaret är Nej! Jag tror att hon kan ha visst stöd från Arne i sin inställning vad gäller farkosten.

Men jag klagar inte. Efter många års bearbetning får jag nu gehör för båtresor till Egina, Leros, Poros, Skopelos och t o m till Sifnos. Och det är jag mycket glad för. Men man får ta det vackert och vara rädd om det man har.

Pireus - Paros för många år sedan höll på att bli för mycket. Rejält oväder med storm, regn och åska gjorde att vi kom fram mitt i natten flera timmar försenade. Och kort därefter inträffade förlisningen utanför Paros. Ingen bra resa för den som inte gillar sjön.

Men möjligheten kvarstår ju att åka i lite mera livlig säsong när flygen går till Santorini och resan till Amorgos med en sardinburk (förlåt, katamaran!) bara tar c:a en timma. Vi får se..... Profitis Elias får vänta ett tag till.

Men i år är vi redan inbokade på annat resmål i Grekland. Och det ser vi båda mycket fram emot. Vad det blir återkommer jag om.

Masse
Svara med citat