Ämne: Köpa dator
Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2006-09-11, 09:52
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Köpa dator

Uppgiften jag så att säga hade väntat mig att få, att i stort sett alla hem-pc´s är tillverkade av standard-produkter, det är ingenting som skrämmer. Jag förväntar mig inte att mitt dator-köp ska innehålla mer än sådant som man kan räkna med ska hålla en längre tid.

Det finns kanske en poäng med att låta en mindre leverantör plocka ihop komponenter till färdig produkt men jag har ju ingen aning hur jag själv i så fall ska välja dem ? Den leverantören säger sig kanske veta "vad man ska ha" men valet blir ju i alla fall godtyckligt.

Att välja dator beroende på vem som har det bästa alternativet av support är inte heller något jag sätter allra högst. Det skulle för mig kännas som att den tillverkaren har fyllt sina pc med sådant som har större risk att gå sönder. Men jag köper ingenting utan support, hur det sedan ser ut i det finstilta är ju en uppgift jag behöver titta mycket på.

Hur som helst har ni intressanta synpunkter, jag har inte läst något om tillverkare och utbud de senaste dagarna så jag har det kvar. Har även några som jag kommunicerar med utanför Kalimera som tycker till. Vi har likartade tankar om åtminstone tillverkare, mest HP och Dell just nu.



Hasse
Svara med citat