Visa ett inlägg
  #107  
Gammal 2019-04-26, 16:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Fredag 26.4 em
Nu gassar solen, 28 grader i skuggan och naextan vindstilla....Nu ere nog dax for kottbrallerna!! Nu gor man inte manga knop, utan haller sej i skuggan. Funderar peau att ta 50 cc scootern och fara och kolla ifall dom har fatt igang reningsverket, som ligger s.a.s bakom stan vid stranden.
For forbi dammen idag, men stannade peau vaegen och kikade. Enligt uppgift aer den naestan full, sa jag ska ta och knalla runt dammen nagon dag, fast deau aer det vael best att ta med bade vatten och lite mat, for det kommer nog att ta nagon eller nagra timmar....
Ner jag var ivaeg och tankade scootern, plus en plastflaska peau 1.5 liter i reserv, sa beraettade Georgina att dom har staengt i tre dar, sondag,mandag och tisdag, sa nu vet jag det....Kanske ide att ta och tanka upp en plastflaska till.....
Det nya sjukhuset har jag inte varit och kollat, men ska fraga Andreas. Haeromdagen sa rakade de tva faerjorna komma samtidigt till kaj, det var visst ett spektakel, men allt gick bra och alla kom med, fast dom tutade lite extra....Tva olika rederier, Blue Star och Anek....
Jag naemnde tidigare att dom holl peau att gjuta nan sorts cementvaeg for framtida flodvagor. Fran bron mellan Pelagos och Parasoll var det tidigare en torr flodbaedd, och fran den ner till havet bredvid Limanaki har dom tagit bort den stora och langa dungen av Arundo Donax, som ser ut som bambu, men som visst aer ett stort graes....Istaellet finns nu tva cementmurar fran bron ner till stranden, och med en platt cementbotten....Enligt uppgift ska dom visst fortsaetta med liknande, fast smalare konstruktion uppat mot cementfabriken....Hur man sen ska gora vid Garden Villa och vaegen upp mot berget, kan man undra....kanske blir det en bro?
mvh,
Mikke
Svara med citat