Visa ett inlägg
  #129  
Gammal 2010-05-13, 10:53
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Grekiska krisen?

Citat:
Ursprungligen postat av gianlucca Visa inlägg
men hallå...visst är det så att dom fått lön 14 gånger om året...men det är ju knappast så att dom fått 14 månadslöner!"!..snarare så att en del från varje månadslön lagts i en pott...så att dom kunnat få ut lite extra till te x jul,påsk eller sommar...!Och ni som hotar med att inte åka till grekland om inte strejkerna upphör,fine..stay away!..ojoj..er lilla semester blir förstörd..vad är det emot hur grekerna har det just nu?????
Som sagt skulle kunna skriva mycket mer. Men behövs inte.
Vad du inte fattade var att dom levt över sina tillgångar i många år...Som LAND inte som individer. Men det förstod du inte.. Och när MINA semestrar blir förstörda för att grekerna inte fattar att dom måste betala för sig och inte ha -13% bnp vilket för en 12 åring är förståligt att det funkar inte.. Så ska dom fan börja betala. Visst det är säkert skitmånga lidande men det är det överallt i världen. Strejken kommer INTE att hjälpa grekerna utan mera stjälpa dom. Jag tror att dom " vanliga " grekerna är mycket goda människor och kommer inse att detta är det rätta att göra.. Godkänna avtalet.
Svara med citat