Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2023-09-27, 05:12
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 918
Standard Sv: Er Antiparos det nye Mykonos?

Nja, tycker nog att det låter lite opraktiskt Masse. Skulle kanske kunna funka om du har ett ställe du återkommer till ofta. Det behövs ju förvaringsutrymmen som det kanske inte alltid finns. Men om du skulle vara en gäst som kommer varje år skulle jag som hotellägare kanske kunna tänka mig att ha den någonstans och vänta på dig. Men tänk om alla skulle köpa egna solsängar...Nä, jag tycker att det är bättre med nuvarande system med uthyrning. Sen är det där med prissättning en annan sak. Och att man har olaglig uthyrning är ju helt dumt, man skulle ju kunna tro att kommunen i fråga skulle kunna ha koll på detta, om de vill.
Det bästa sättet att få bukt på priserna är att folk inte betalar, men om det finns för många villiga så funkar det ju inte.

Sen så är det ju så att jag personligen ligger väldigt sällan i en solsäng så detta är inget problem för mig. Kan göra det bara en kort tid, om det är gratis om man beställer en öl t.ex. Så kanske jag borde vara tyst.

Kanske man kan välja ett hotell som har gratis solsängar för sina gäster? Det hade de på Sifis Studios i Paleochora när vi var där för ett år sen. Visserligen var det såna där enkla solstolar som inte har någon tjock madrass. men tjejen som skötte om serveringen och uthyrning av de finare solstolarna sa att hon kan ge oss ett "special price" om vi vill ha en finare solstol. Vad det priset skulle ha varit vet jag inte för vi blev förskräckta av blotta tanken.

Men, kanske är det så att man helst skall undvika högsäsong om det är möjligt och även välja ett resmål som inte är så populärt om man vill undvika för höga priser.

Men framför allt, Masse så hoppas jag att du kämpar på så att du kan resa till Grekland igen (och naturligtvis annars också). Och dig unnar jag t.o.m en egen solstol.

/ Anne
Svara med citat