Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2007-05-08, 07:58
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Att föda barn i Grekland

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av svenska i grekland Visa inlägg
Besökte ett par gånger det näst närmaste sjukhuset, men när jag 1 vecka före beräknad förlossning insåg att gynekologen, pga bekvämlighet, ville sätta i gång förlossningen en dag som passade hans arbetsschema protesterade jag hej vilt. 3 dagar före förlossning bytte jag åter sjukhus och gynekolog. Allt gick bra, vi behövde inte betala några pengar till någon, fick i och för sig heller ingen vidare service eller hjälp. //Alexandra
Det där att läkarna vill sätta igång förlossningen för att passa sitt eget schema, det förekommer nog lite överallt i Grekland. Dessutom spricker många under förlossningen därför att läkarna inte väntar tills man öppnat sig fullt ut.

Man behöver inte betala pengar till läkarna, men de förväntar sig en summa, en dålig tradition som finns kvar sen förr. När min svägerska skulle få barn, frågade jag henne varför hon betalar för något som ska vara självklart, svarade hon, dels för att få bättre service och dels för skammen.

Som sagt, vi är olika, och vissa saker kommer man aldrig att förstå, det är bara att inse.

Monica
Svara med citat