Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2019-03-24, 02:03
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Bemärkelsedagar

Hej!
Jag svarade nyligen på en tråd om bl.a Milos, där jag firade min senaste "stora" födelsedag. Då det ju är trevligt med texter som håller vårt forum levande försöker jag mig på ett nytt ämne.

Så here we go: Jag önskar berättelser om hur ni firar era högstidsdagar.

Börjar såklart själv. Jag är född 1956 i Nybro, en liten håla i Småland. Min mamma har berättat att dåvarande BB fanns i en villa med en barnmorska, ingen övrig personal. Dagen efter min ankomst bjöds mamma på jordgubbar med grädde på terassen i strålande solsken (jag är född i slutet av juli), sedan fick hon åka hem.

Min 10-årsdag firades i stort sett i vår bil. Vi reste från Italien, via Tyskland och Danmark och slutligen till Sverige. Jag var jättestolt att passera 3 länder på "min dag" och dessutom fick jag köpa mig en egen present i en affär, i Kiel, tror jag att det var.
20-årsdagen har jag inte så starka minnen av. Minns att en av mina systrar firade med mig i "Kungsan". Tror vi var på Victoria.
När jag fyllde 30 slog vi på stort, jag och min kusin, som är 1 vecka yngre. Vi hyrde restaurangen på Kaknästornet (extremt billigt då!) och hade jättefest.

Vid 40 var jag nyskild och betalade min resa till Grekland med avklippta vigselringar. Min älskade dotter och jag hade ändå en fin tid på Poros.
50-årsdagen firades med dotter, syskon och alla syskonbarn på Karpathos. En fantastiskt fin resa.
Vid 60 hade jag tänkt mig Folegandros. Fick dock inte semester som önskat, vilket resulterade i att det blev Milos i stället. Som av en händelse, avslutades kvällen med ett enormt fyrverkeri. Varför vet jag fortfarande inte, men häftigt var det.

Skulle vara jättekul att få era berättelser!
Svara med citat