Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2011-05-07, 23:31
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Andros - varning - sophögar

Citat:
Ursprungligen postat av Andriotissa Visa inlägg
Alla dessa ton sopor som ligger i havet då?
Det verkar ju tyvärr vara just det som är lösningen på många öar... Att de inte förstår att de förstör för sig själva och kommande generationer. Vem vill åka till Grekland eller Medelhavet om 20 år och bada i sopor...? Det är så korttänkt....

Citat:
...och man frågar sig igen varför...???
För att de inte förstår att de förstör för sig själva! Och förstör för framtida generationer. Och förstör turismen. För att för en Grek gäller allt alltid just nu och hur mycket kan jag tjäna på det... Det finns inte en Grek som ser eller tänker längre än näsan räcker! Framtid finns inte. Det gäller väl tyvärr många andra också....

Det stavas information och utbildning! Varje Grek, man, kvinna och barn skulle tvingas se vad deras utsläpp och dumpningar gör med havet. Fast jag undrar om de hade förstått det... I deras ögon är havet oändligt och kan svälja vad som helst... Men ack så fel de har...

Jag är inte Miljöpartist, och jag har inga barn vad jag vet, så jag känner inget ansvar på det sättet, men jag känner mig betryckt när jag ser vart världen är på väg. Grekland är ju egentligen bara en liten del i det stora problemet. Det är ju ett globalt problem.

Min bäste vän fick en "sladdis" för några år sedan... Lilla Tessan... En härlig liten blond, blåögd tjej... Ett riktigt yrväder... Och när jag ser henne springa omkring har jag funderat över vad det är för värld hon kommer att ärva... Nerskiten och förstörd... Och jag kan redan idag se hennes anklagande blick: VARFÖR GJORDE NI INTE NÅGOT?

Men vad hjälper hennes blick när Grekerna, och många andra, vräker skiten rätt ut i havet.

Vi småler åt Findus Fiskpinnar idag... Om 30 - 40 - 50 år kommer det att vara något exotiskt och extremt dyrt... För det kommer inte att finnas någon fisk i haven längre...

Och då vi lär nog inte åka till Grekland på semester heller...

Peter
Svara med citat