Visa ett inlägg
  #53  
Gammal 2010-06-08, 07:25
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Ny generalstrejk 5 juni

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
Skrev i en annan tråd om varslet om strejk den 9 juni. Fler uppgifter cirkulerar om mellan vilka klockslag SPF:s samtliga piloter kan komma att strejka: 05.00 - 13.00, 07.00 - 13.00 och 09.00 - 13.00. Så här har SPF formulerat sitt varsel.
Citat:
2010-05-28

Pressmeddelande
Utökat varsel för svenskt flyg
SPF har under ett par veckor fört förhandlingar för regionalflyget i ett försök att komma till en uppgörelse. Förhandlingarna har gått oerhört trögt.
Det som SPF har velat förhandla om har ännu inte bemötts av motparten.
SPF varslar därför om sympatiåtgärder i form av total arbetsnedläggelse för samtliga medlemmar i Svensk pilotförening. Undantagen verksamhet är ambulansflyg,
helikopterflygning i ambulans- eller räddningstjänst samt SAS långdistansflygningar.

Sympatiåtgärden är varslad att gälla från onsdag den 9 juni 2010 från kl 05.00 till kl 13.00, svensk sommartid.
Slut, citat.

För mig är det oklart i vilken mån SPF fritt kan jonglera med den faktiska strejktiden inom ramen för varslad tid. Ska de nu änna sta och bli nå´t av dettahäringa på onsda, behöver di la för min del inte börja så förjordat tidigt. Ätter frukosten ve nietida eller älvakaffet kan la va änna tillräckligt.....
/Anders
Fast detta har bara drabbat inrikes flyg.
Så vi som ska iväg utomlands drabbas inte..
Och hoppas dom hittar en lösning så ingen som skall utomlands drabbas.
Förstör för väldigt många...
Svara med citat