Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2007-06-30, 11:38
loulodias avatar
loulodia loulodia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 23
Standard Så här gör vi med vår flytt

Nu har vi disskuterat fram och tillbaka hur vi ska göra rent praktiskt med själva flytten.
Så fort vi får vårt hus sålt,och håvar in pengarna så åker jag ner med barnen. Min man måste stanna kvar och jobba klart sin uppsägningstid.
Huset kommer att bli sålt den 31 juli och jag åker ner den 5 augusti. Min man kommer ner den 25-30 augusti med alla grejjer.jag tar bara med mig lite kläder och annat viktigt.
Min mamma följer med mig ner en vecka för att hjälpa till att ta hand om barnen medans jag fixar det viktigaste.
Min mans morbor ska ordna en lägenhet så att när jag kommer ner så ska jag bara ner på kontoret och skriva under papper,betala hyror,och få nycklar.
Sedan måste jag iväg till Atens ökända IKEA och beställa sängar och sånt för hemleverans.
Vi kommer bo på hotell de första 3 dagarna för ska vi bo hos min mans släkt kommer jag få INGENTING gjort.Då blir det bara prata,äta och hälsa på 1000 människor.
Gud jag hoppas att allting verkligen går i lås. Lite risky kanske att åka ner med barnen innan,men vi har alltid nån att bo hos. Dessutom vill jag att barnen ska vänja sig LITE iaf innan skolor/dagis börjar....
Måste skriva in barnen i skola/dagis också,det får jag hjälp av min mans morbror tack och lov.
Är så NERVÖS.
Jag har redan skrivit en packlista,kanske nån har tips/kommentarer???

* Lite kläder till mig och barnen
* Pass/pengar biljetter (kommer ha ca 5000 eur med mig så jag kan betala hyror,köpa möbler,fast allt kommer inte användas hoppas jag)kanske måste jag köpa vitvaror också.....
* Viktiga papper (tar med mig ALLT.Personbevis,BVC kort och jag vetinte vad)
* Min laptop (gud hoppas att jag kan få internet)
* Sulkyvagn
* Linser/mediciner
* Nån leksak till barnen som de önskat sig så de blir lite sysslesatta
* Nattblöjor (har sängvätare...)
* Kamera+Videokamera

Det jag tänkte försöka göra själv är alltså att fixa lägenheten,köpa lite möbler ev kyl/frys och tvättmaskin.
Skriva in barnen på skola/dagis
Få ett AFM nummer till mig, anmäla mig hos polisen.

Någon som kan ge mig en lista på vilka papper jag behöver för att kunna göra allt detta? Räcker det med pass,id-kort,personbevis,bvc kort och tandläkarpapper till barnen??? Kanske behöver jag någon slags inkomstpapper till hyresvärden? Och så tänkte jag ta med papper för försäljninga v huset om de undrar var alla cash kommer ifrån

Tacksam för svar!!!
Svara med citat