Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2007-06-26, 12:04
loulodias avatar
loulodia loulodia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: 1000 frågor (vi flyttar snart!)

Tack Monica för svar.

Jo jag inser nu att vi inte kommer leva lyx om vi inte vill nalla på sparpengarna. Jag ska faktiskt se om det faktiskt finns billigare boende.Nog för huset vi hittat är underbart och stort,men man vill ju inte bara bo. Glyfada är ju dyrare, det vet vi. Eg skulle vi vilja köpa,men har ingen aning hur man gör det liksom.Blir det inte billigare så? Det verkar vara för mycket papper och krångel,och var ska man låna pengar liksom???

Jo jag minns nu när du säger det att man måste skicka med mat till barnen,och att de "måste" ta engelska privata lektioner,så det kostar ju det med!

Jag ska nog försöka se över om det finns billigare boende,eller kanske luska i hur det är att köpa.

Jag vet bara inte HUR jag ska göra med skola/dagis..... Dottern blir ju 7 nu i augusti...Vi flyttar ner i juli/aug. Ska man bara "slänga in henne" direkt i grekiska skola???Hon kommer ju att fatta 0...kanske kan man ornda så hon får grekiska lektioner vid sidan av,men då måste det ju vara av en som kan svenska liksom...Hon måste ju börja i skolan nu,är inte bra att missa ett år....Är jättenervös över detta.... Det är ju inte bara det att hon ska kunna prata skriva grekiska de kommer väl säkert börja med matte och sånt....kommer det gå???Eller ska man låta henne gå i svenska skolan första året samtidigt som hon lär sig grekiska vid sidan om om sedan börjar 2.an nästa år??????

Visst är det så att de börjar med engelska i 4.an????

tacksam för svar....
Svara med citat