Visa ett inlägg
  #44  
Gammal 2020-08-24, 10:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ett negativt covid-19-test krävs för inresa till Grekland

Varning för företaget Dynamic Code!

Teija-Leena Toivola, som jobbar inom Region Västra Götaland, varnar på vår Facebook-sida om ett företag som heter Dynamic Code. Hon skriver så här:

"Varning från mig för företaget Dynamic Code som gör covid-test med intyg för 500kr! Det har varit några här som använt bolaget men jag har inte hört att det funkat (med tur kan man kanske komma in). Bekant till mig använde företaget trots att jag avrådde. Han fick inte följa med flyget eftersom intyget inte fyller kravet från Grekiska myndigheter. Så det var bara att åka hem och lipa.

Intyget innehåller inte passnumret som är ett krav. Den har inte heller provtagningsdatum utan endast datum för intyg vilket är felaktigt, man SKA ange provtagningsdatum eftersom man har 72 timmar från det på sig att komma till Grekland. Och visst säger företaget att de är godkända av FHM. Japp, deras hemtester för klamydia och mykoplasma genitalie (könssjukdomar) är godkända!!

Men de är INTE med på listan på FHM:s hemsida där företagen som utför reseintyg finns. Så snälla, betala det vad det kostar på riktigt (runt 2000kr) annars kanske ni ser flygplanet åka utan er. Låter det för bra och billigt så är det nog inte rätt!"

Jag vet ytterliggare en person som inte fick följa med på flyget från Arlanda för att hen hade ett felaktigt testintyg från Dynamic Code.

Välj företag som rekommenderas av Folkhälsomyndigheten. De testerna kostar uppemot 2 000 kr, medan tester fån Dynamic Code kostar 495 kr, och är värdelösa.
Svara med citat