Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2015-08-01, 15:37
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Köpa lägenhet på Milos

Ylva/Jannis,
Nej, vi har absolut inga planer på att bo årsvis i Grekland och då hyra/köpa en bostad där. Vi reser mycket, och kan inte tänka oss att ständigt behöva åka till Grekland bara för att man äger/hyr en bostad där. Jag tog mig friheten att ställa några frågor i fall andra är intresserade och då vet man vad som gäller eftersom svaren kommer från er som redan finns på plats.
Vi har ägt bostad utomlands (Spanien och Italien) och kan inte tänka oss att återigen sitta fast på en plats. Man blir liksom mycket bunden till det och det vill vi inte längre. Med den erfarenhet så tycker vi att man skall hyra, inte köpa. Det är klart, varje familj har olika förutsättningar, man kanske vill bo permanent, kanske vill sluta sina dagar någon annanstans, kanske ta över någon annans bostad utomlands, o s v.
Att köpa som investering är en mycket osäker affär och då framför allt i ett land som Grekland som genomgår enorma ekonomiska problem som inte kommer att lösas de närmaste åren, kanske om 10 år.
Så, jag hoppas att denna dialog hjälper andra som funderar på att köpa/hyra. Det var väl därför jag ställde många frågar.
Och tack du/ni som tålmodigt svarade på alla frågor.
Svara med citat