Visa ett inlägg
  #40  
Gammal 2008-06-23, 14:27
Paddingtons avatar
Paddington Paddington är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Storstad :)
Inlägg: 115
Standard Sv: Matsäck på planet?

Det handlar BARA om ekonomi, jag kan sätta en miljard kronor på det!

Ta inte med något mättande, vad löjligt! Det finns hur många fruktallerigker som helt (hälften av alla pollenallerigker) och vissa kan inte ens vara i närheten av en banan!

För övrigt. Vad gäller maten på planet. Gick igenom Sterlings meny och den är INTE allergivänlig, så något argument om att man inte får ta med pga allergirisk finns inte. Det såldes nötter och fisk och gud vet allt. De svårast fiskallergikerna får andnöd av att gå in i ett hus där fisken ligger i frysen. Dessutom är jag övetygad om att bröden innehåller både mjölk, ägg och gluten.

Så - nej, argumentationen håller inte. Ska nog ringa Sterlings mest bara för att det vore kul att höra deras argument (som inte håller när de pratar med mig ..

För övrigt. Angående mina allergier. JA, det är APtråkigt att vara födoämnesallergiker (är pollen och pälsdjur med och lite halvrädd att möta på alla vildkatter!). Tänk att få äta frukt och grönsaker hela dagarna (vad lätt att hålla diet och vad GOTT och nyttigt). Ja, avundsjuk är ett milt ord. Lider av det litegrann. Eller det är okej, men trist, men jobbigt när man inte äter hemma.

Någon undrade om vitamintillförseln. Har läst att egentligen tillgodoser vi oss vitaminer etc av en fullgod kost. Det ska till broccoli etc för att man ska få i sig ordentliga vitaminer. Hur som helst. Jag KAN äta typ broccoli, vitkål, majs, grönsallad och lök... men det är ju alltid blandat med annat i maten och i sallader och på smörgåsar etc... det lättillgängliga. Frukt däremot går inte. Endast kärnfria vindruvor går, och ibland en GRÖN omogen banan SVÅRAST är absolut att fixa alla mellanmål (jag är hungrig jämt)...