Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2020-09-16, 15:07
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 755
Standard Sv: Amorgos - en pärla.



Ja, nu är det klart att PCR-testen tas bort för dom som reser från Sverige till Grekland. Men det är inte förbjudet att göra det ändå. Det underlättar för vi som inte bor i storstäderna som måste åka dit 3 dagar i förväg för att ta testen.

Jag var tvungen att fota denna hink som kom ut med den från taverna Mythos. Tog även tillfället i akt att fråga henne om det fanns några coronafall på Amorgos. Men det har det inte varit. Man känner sig lite lugnare. Här behöver man munskydd när man går in i en affär. Det fungerar inte så bra, men på dom affärer som har en skylt utanför, till exempel bageriet här under min studio, fungerar det bra. Servitörerna på utomhustavernor struntar också i det på förmiddagarna, men på kvällarna har dom på sig skydd, då det i regel är fler gäster.

Igår eftermiddag var jag, tillsammans med två svenska facebook- vänner som tagit bussen från Egiali, upp till Amorgos Botanical Park. En 5-minuterspromenad med enbart trappor upp (och ner). Ett sånt här besök borde man egentligen göra på försommaren, då prakten är som störst. Nu hade mycket torkat ut, men på små skyltar kunde man se vad som vuxit.
En väldigt trevligt park, där man också kunde sätta sig för att få förfriskning. Samt att bara var i lugnet och den svala vinden.
















Och så blev det en morgonbild från min balkong.

Birgitta
Svara med citat