Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2005-04-22, 19:19
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Första repan........

Hej!
Nu befinner jag mig (äntligen....) hos Ritta & Leif efter diverse äventur...:-)
Det började redan i morse,blomvattnarkompisen Pia ringde och jag välte ur sängen......Sen for jag till Peter Tröjtryckare och tryckte de sista tröjorna.Som jag kanske nämnt tidigare, så började min egen bil att slira på lamellerna dan innan,men jag fick låna Wang Yu´s Golf, vilken tuffade på helt ok till tryckeriet.Sen hem och packa klart.Ut med packningen och fram med nyckeln till dörren på passagerarsidan, för jag ville kunna nå termosen.....Visst gick den att öppna, men sen satt nyckeln fast i låset.......Pia hade precis varit förbi och hämtat mina ordinarie nycklar, så jag kom inte in i mitt eget garage för lite verktyg...Asch då! Efter en halvtimme fick jag ut den med hjälp av grannens skruvmejsel,lite sned och vind......Tänk om den inte funkar i tändningslåset!!!
Spänningen är olidlig.....men det gör den, tack och lov!
En och en halv timme senare än tänkt kom jag iväg...Det gick rätt ok, jag höll mej under hastighetsgränserna, samt stannade en gång och fikade........Då glömde jag termosmuggen på taket och for iväg.......Efter ett tag ville jag fika igen, men då var bilen brunrandig på vänster sida, väldigt snyggt!!Alltså har jag termos utan mugg,vilket gör det svårt att fika......
Hursomhelst, jag lyckades ta mig till Uddevalla utan att bli stoppad av polisen, körde fel på samma ställe som förra året,men hamnade lyckligen hos Riitta och Leif, som helt osannolikt hade käket klart precis när jag kom!! Otrooliigt!!!
Första etappen klar, jag pustar, ser på bilder från Aten,snart blir det bilder från Karpathos och kanske bastu.....
Klart slut för idag!!
Mvh,
Mikke
(KfK)


Ni förstår hur vi har det Nu är vi dom första lyclkliga ägarna till fina Pelagoströjor samt fin linolja samt pors-brännvin

Riitta
Svara med citat