Ämne: Alternativet!
Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2020-04-09, 20:27
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Alternativet!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Nu är vi i vårt "alternativ" och gudarna ska veta att man känner sig så fri o lugn här!
Äntligen efter ett 4- månaders hästjobb har mannen (som helst gör allt själv) fått igång vattnet! Jag kan diska!! Jag kan spola i toaletten ! Det har grävits en ny brunn, men med hjälp av stor maskin.
Ja nu är lyckan stor!! Man märker inte hur jobbigt det kan va förrän det blir...ja JOBBIGT!
Nu petar jag in en pinne i brasan då å då, värmer på kaffet, tar en klunk vin och ska snart fylla en skål med ostbågar. Nu när man är deltidspermiterad så gäller det att fösöka njuta. Skatten man har betalat i alla år har gett utdelning. Naturligtvis hoppas jag på att få börja jobba som vanligt igen. MEN tills dess så tänker jag ta hand om mig själv, njuta, elda i öppna spisen, mata fiskarna från bryggan och bara va! Ja och så blir det ju en skogspromenad även om kantarellerna bara är embryon än..
Jag har bara sett ett flygplan idag över vår flygcorridor som brukar vara väldigt aktiv. Däremot har jag hört ljuvluga serenader från vårfåglarna. Av någon orsak verkar de väldigt glada. Kan det va nåt i luften?!
Lite onsdagstankar bara...
/ Kajja
Härligt! Det är nu man ska njuta av de där små sakerna i livet! Det är något bra som coronakrisen har gett oss. Finns det något härligare än naturen och djuren, egentligen? Jag tror att vi människor behövde det här. En paus från allt. Och också att lära sig släppa allt och inte planera planera hela tiden. Att leva i nuet.
Svara med citat