Visa ett inlägg
  #39  
Gammal 2019-10-04, 12:18
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Vilka öar vill ni INTE besöka.

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Hej Mahava!
Nu blev jag lite nyfiken
Varför inte Parga? Har du varit där?
Alltid intressant att höra andra åsikter än de man har själv.
Jag tycker att Parga är ett gulligt ställe..lite lagom mysigt.
Men bara i för-/eftersäsong. Annars för mycket folk!
/ Kajja
Jepp jag har varit i Parga dels som barn men även ifjol (eller var de 2 år sen nu? tiden går fort ) och det var i början av juni under dagen, var så sugen på se det igen när jag ändå var i krokarna, på en vardag , började med att det tog säkert en kvart o hitta nånstans att parkera bilen som låg vettigt nära, sen kändes det tyvärr för mig som en enda turistfälla, massor med folk (jag hatar o ens tänka på hur de måste vara under högsesong), solstolar så nära att det såg ut som konservöppnare skulle behövas för att komma ut på stranden, gick istället lite i byn, trevligt att de var som tältduk över många av gatorna, mindre så att shopparna låg så tätt de nästan flöt ihop, kändes som o vara på Rhodos typ.

Samtidgigt ska jag iofs ge det possitiva att handlarna inte var påstötiga alls och kändes som de som jobbade var trevliga och inga jobbiga inkastare på resturangerna (de som fanns var mer i bakgrunden,) och det är ju fortfarande en mycket vacker by

Tror iofs en del kan skrivas till kontrasterna, jag besöker för det allara mesta platser långt från turiststråken och hade bott på olika småställen i två veckor innan Pargabesöket
Svara med citat