Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2005-04-07, 18:26
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 136
Standard Sv: Mykonos - hur dyrt?

Hej!
Ett bra val av er att åkta till Mykonos. Ön är en av mina favoriter, även om jag numera har Naxos som nummer ett.
Mykonos har det mesta att erbjuda. Stränderna är väldigt fina och den lilla staden med alla sina små gränder väldigt mysig. Här finns också alla slags människor att titta på.
Att bo inne i staden är perfekt. Det är nära till allt och bussarna ner till havet tar bara tio minuter. Att det skulle vara väldigt dyrt på Mykonos är bara delvis sant. Visst finns där mängder av flärdiga restauranger och nere i Lilla Venedig kostar allt hur mycket som helst, men det finns gott om alternativ. Det behöver inte bli dyrt om man tänker sig för.

Jag hade inte stannat på Mykonos i två veckor, utan sett till att även Naxos fick ett besök. Den ön har verkligen allt och enligt mitt tycke de finaste stränderna. Ön anses också som väldigt billig.

Er tanke att flyga till Santorini och därefter besöka både Naxos och Mykonos tycker jag låter utmärkt. Hur det än blir hoppas jag ni får det underbart i Grekland.
Svara med citat