Ämne: Egina stad
Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2005-09-05, 22:06
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Egina stad

Hej Lenode!

Jag och min käre reskamrat/sambo kom hem från Egina för ungefär två veckor sedan. Bodde i Agia Marina men åkte över till Egina stad ett flertal gånger över dagen. Tänkte berätta lite om våra intryck av staden:

Har inga speciella tips om restauranger eller butiker, men det finns gott om det mesta verkar det som. Staden är relativt stor, och det finns många butiker av alla möjliga slag. Vi shoppade dock inget, så det är bara ett övergripande intryck från vad vi såg.

Det ligger en mängd caféer/barer längs hampromenaden, som tyvärr är tättbefolkad av bilar och rätt dyra menyer. Fast kvällstid kan jag tänka mig att det kan vara mysigt att sitta där och dricka något gott eller så.
Längre bort, mot stranden (ingen höjdare till strand) i ena änden av Egina stad, bortanför busstationen, finns cirka fem billiga tavernor med rutiga dukar Vi åt lunch där ett par gånger och tyckte det var helt okej ställen. Vad gäller finare restauranger vet jag inte så mycket, men de finns säkert mitt i gröten på hamnpromenaden

Om du blir badsugen så rekommenderar jag dig att gå förbi udden där det arkeologiska muséet ligger och sedan ta av till vänster efter en liten uppförsbacke. En "park" med skuggande träd ligger där, och det var mysigt att bada lite bortanför turiststråket (stranden inne i själva staden). Det är alltså ingen direkt strand med en massa sand och så, men vi låg i alla fall där två dagar så det är ett helt okej ställe. Det tar väl fem minuter att gå dit eller så

Tjaaaa.. vad mer kan jag säga? Undrar du något så fråga gärna så ska jag försöka svara.

Mvh/Janet
Svara med citat