Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2015-01-18, 16:07
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Andros eller Tinos?

Hej! Jag tycker absolut du ska besöka Andros! Jag och min mamma var där i september i tio dagar. Vi bodde jättebra i Batsi. Andros är inte som någon annan ö jag har besökt. Andros är eftertänksam, rofylld, vänlig och helt enkelt lite annorlunda. Vi hyrde bil en dag och besökte bl a Chora. En vacker stad, med både fläkt och lugn. På gågatan mycket folk, stränderna öde och gamla Chora nästintill folkfri. Svårt att ta sig in i Chora med bil. Svårt med parkering också.

Andros har jättevacker natur. Kan tänka mig att vandringarna är otroligt givande och vackra. Landsbygden är bara runt knuten var man än vänder sig. Det var grönt trots att den hetaste sommarvärmen hade stekt på. Batsi är vackert! En del tomma byggnader, affärslokaler och hus men de utgjorde ingen smolk på det övriga Batsi, tyckte vi. Vi bodde ute vid Kolona Beach, skulle vi åka igen, skulle vi bo där ute.

Kände också att maten i överlag, i jämförelse med andra öar var okonstlad, enkel och god. Nästan inget turistfrieri med menyer med bilder på andra språk t ex. Okonstlad är också ett ord som beskriver Andros i mina ögon. Turismen nästan obefintlig (i varjefall i början av september). Träffade endast två till från Sverige, och det var den enda svenskan vi hörde på 10 dagar.

Jag känner ändå att jag inte gör Andros riktigt rätt i mina försök till beskrivning. Det enda sättet är att besöka Andros!

Jenny
Svara med citat