Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2011-06-06, 08:09
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Även min svärfar är egen företagare i byggbranchen och har gått mer eller mindre arbetslös sen i höstas. Det finns helt enkelt för många byggföretag attr gjortan ha välja på i lågkonjuktur och greken håller sina vänner om ryggen.


Klart jag har rätt till IKA, men jag vill hellre gå till en svenskskolad och svenskspråkig privat tandläkare med min avbitna tand. Och så länge den bara plågar mig mentalt hinner jag spara till utgiften. Nu är det jag som är lite bortskämd, men det är jag beredd att arbeta för.


//Kikh
Hej Kikh

Förstår dig med tandläkaren, har oxå alltid gått privat, litar inte på IKAs tandläkare.

Ett tips för din svärfar är att göra en hemsida om sitt företag, de få jobb min man har fått är genom den. Han har lagt upp bilder på de jobb han har gjort.
Han har dessutom betalat en liten summa för att hans företag ska komma upp bland de första när man söker på pergola.

Nu gör min man allt möjligt inom bygg, han är väldigt händig med allt men har ju inte dokumenterad utbildning, vilket är vanligt i Grekland. Så han är orolig om han kommer till Sverige om det godkänns med att han är självlärd utan papper.

Vet ej om det är ok med Janne att lägga upp adressen till hemsidan här så svärfar kunde få en ide om hur han kan göra.

Så KalimeraJanne får jag lov att göra det?

Monica