Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2011-06-04, 03:14
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Till Monica och Kikh.

Och så skippar vi alla skämt och glidningar. För jag är intresserad av att få raka ärliga svar.

Monica. Du flyttar hem. Och du Kikh jobbar 14 timmar om dagen... Är situationen så fruktansvärt svår i Grekland idag? Är ni speciellt utsatta som "invandrare"? Eller är problemet generellt?

Det är inte riktigt det intrycket man får via tidningar eller som jag upplevde i förra veckan. Men jag vet ju också att det finns mycket bakom turistfasaden... Som inte ska synas. Hur stor är arbetslösheten egentligen?

Jag förstår att du Monica inte skulle flytta hit igen om det inte fanns väldigt starka skäl.

Och när jag läser det ni skriver, och läser i andra media, blir jag väldigt orolig. För Greklands ekonomiska stålbad har bara börjat! Och om det är stora problem idag kommer det nog att vara ett h - e om ett år eller två... Kan bero lite på vad EU har för planer. Jag fattar inte vad de håller på med...

Men jag skulle vara intresserad av att veta lite mer om hur de ser ut bakom turistfasaden nu. Lite kort hur ni ser det.

När jag var på Tinos i höstas hörde jag om att flera företag gått i konkurs och fler var på väg. Och folk var riktigt arga... Är situationen ännu värre idag?

Peter