Visa ett inlägg
  #92  
Gammal 2021-09-28, 17:55
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Tisdag 28 september.
Hej alla !
Bor fortfarande pa Mertonas, och det aer ok. Costas aenka driver hotellet, och hon later mej bo vaeldigt billigt, tack och lov.
Idag, tisdag aer bara en helikopter som eftersoker smabraender, men det verkar som om allt nu aer slaeckt....
Jag har mest jobbat pa Pelagos gatuskyltar, som aer vaelbyggda, men over tid haver delarna borjat att lossna, for dom tva aer spikade. Jag tog isaer dom och tog bort alla spik, samt limmade och skruvade ihop dom, och forlaengde kedjorna fran 50 cm till 80 cm, sa star dom stadigare, sa nu verkar det funka ok.
Imorron ska jag borja titta pa de stolar som borjat dela pa sej, om dom ska tas isaer och limmas om, och eller ska forstaerkas. Det far vi se imorron....
Igar jobbade jag mest med den gamla Vespan jag far lana, och har redan last in vespanycklarna tre ggr....tva ggr i den runda kulan bakom sitsen, och idag under sitsen...
Annars har jag haelsat pa mina grekiska bekanta, och oxo varit till Katodio och haelsat pa familjen Stiwne.
Efter mitt dagliga besok pa den storsta jaernhandeln, tittade jag in hos Manolis och Irini Panaretos, och traeffade oxo dotter Maria, som ska flytta till Thessaloniki med maken i november.
Aeldsta sonen Michailis med fru och barn har flyttat tillbaka till Karpathos fran Rhodos, sa det aer alltid nan som kommer, och nan som flyttar.
Jag har nu varit pa Karp sen 15 september, och ska till tandkirurgen en gang till, innan det baer av hemat....
Just nu pa Zephyros och en sval kvaell utan moln....
mvh,
Mikke
Svara med citat